Faceți căutări pe acest blog

vineri, 10 martie 2017

Sasenka - Simon Sebag Montefiore - carte


Am gresit putin ca am amanat sa scriu recenzia acestei carti, si am citit o alta. Acum sper sa reusesc sa imi spun parerea chiar daca nu mai este “la cald”. Ca o mica prezentare a cartii, va transcriu cateva cuvinte de pe site-ul Libris.ro:
“Iarna lui 1916: Sankt Petersburg. Rusia e in pragul Revolutiei.
Frumoasa si apriga, Sasenka este captivata de noua ideologie bolsevica si intra in jocul periculos al conspiratiei si seductiei. Douazeci de ani mai tarziu, e casatorita cu un membru al partidului comunist, si are doi copii. Insa, idila interzisa cu un scriitor are consecinte devastaoare pentru familia sa.”

Mie mi s-a parut o carte remarcabila, ce descrie viata Sasenkai in principal, dar si a mai multor persoane prinse in jocurile politice din perioada leninista si stalinista. Sasenka, sotul ei Ivan si cei doi copii au avut o soarta cutremuratoare, chiar daca au fost credinciosi partidului inca de la inceput.

Autorul prin anii sai de cercetare a istoriei Rusiei, a dorit sa ne arate soarta acestei familii in fata tragediilor din acea perioada si ce a insemnat Stalin si regimul sau pentru oameni.

Ce s-a intamplat cu frumoasa Sasenka? Dar cu sotul ei? Dar copiii, au supravietuit acestia? Nu ramane decat sa cititi! As fi vrut foarte mult sa vad si o ecranizare a “Sasenkai” dar din pacate nu exista.

Spor la citit si un week-end placut!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu