Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 19 aprilie 2017

Lolita - Vladimir Nabokov


2 saptamani m-am chinuit sa termin aceasta carte. Cu greu am reusit sa ajung la final. Regret ca nu am abandonat-o la pagina 50 cand am realizat ca nu imi va fi pe plac. Nu mi-a placut deloc, absolut deloc. Subiectul nu m-a atras, iar scrisul greoi si plictisitor al autorului m-a enervat rau.  Pagini umplute fara rost si inteles si lipsa dialogului m-au facut sa termin greu povestea dintre cei doi protagonisti.

Stiu ca taberele sunt impartite in ceea ce priveste aceasta carte. Sunt cititori placut suprinsi dar eu clar nu fac parte din aceasta categorie. Nu imi pot imagina cum ar fi putut sa imi placa in primul rand subiectul, si anume atractia personajului principal masculin Humbert, pentru fetele de 11-14 ani, numite de acesta “nimfete”. Nu am nimic impotriva povestilor de dragoste dintre doua persoane unde exista o diferenta mare de varsta, insa cand este vorba de o fetita….

Lolita, personajul principal feminin, practic nu si-a trait copilaria, ci a intrat intr-o lume a jocurilor de  seductie la o varsta frageda. Cand stau sa ma gandesc la vremea cand eu aveam 14 ani realizez ca inca ma jucam cu papusile.

Humbert o intalneste pe Dolores Haze,Lolita, cu varsta de 12 ani, se indragosteste nebuneste si face tot ce ii sta in putinta sa fie aproape de ea. Legatura lor bolnavicioasa, perversa pe mine m-a intrigat. Am simtit egoismul barbatului. Lolita realizeaza ca relatia lor este una gresita, mai ales ca ea nu mi-a parut indragostita de Humbert.

Nici Lolita nu mi-a placut, am perceput-o ca o fata smechera, stie ce vrea si ce face, se foloseste de punctele slabe ale celor din jur pentru a primi ceea ce vrea.  Chiar daca ea a fost cea care a facut primul pas eu consider ca Humbert este un pedofil care supune o copila la relatii necorespunzatoare varstei si inocentei ei.


Pana acum nu am scris recenzii negative sau cel putin nu una “atat de negativa” dar am vrut sa arat exact ce impresie mi-a lasat. O sa cititi “Lolita”?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu