Faceți căutări pe acest blog

luni, 19 iunie 2017

Absolut tot - carte


Am inceput aceasta carte fara sa stiu ce ma asteapta. Eram in sala de asteptare a medicului de familie si stiu ca de fiecare data dureaza aprox.o ora pana ajung sa intru, cu tot cu programari facute. Am verificat ibooks-ul si aceasta a fost prima carte ce mi-a sarit in ochi. A doua zi am terminat-o, atat de tare mi-a placut. Oricum e usor de citit si sunt pagini ce contin cateva randuri.
Madeline este o fata de 18 ani, cu o viata diferita de a noastra. Ea stie ca sufera de o boala rara, foarte grava si traieste limitat, departe de tot ce o inconjoara. Are casa adaptata astfel incat sa nu intre in contact cu "microbi"din exterior. Putinele persoane care ajung la ea, trec printr-un procedeu de aprox. o ora de "curatare", printr-un filtru de aer rece.
Maddy stie ca nu poate avea prieteni, si se bucura de carti, de mama sa si de asistenta care are grija de ea. Totusi, este foarte isteata si isi tine cursurile de la scoala de arhitectura prin Skype. Cu toate acestea, fata nu s-a plans niciodata de viata ei, si se bucura de orice lucru pe care il face. Totul pana il intalneste pe Olly, vecinul abia mutat vis-a-vis. Ea il urmareste deseori pe geam, si observa rutina tuturor din familia lui.
Olly, de asemenea o observa, si intre ei se infiripa o prietenie frumoasa. Vorbesc prin semne si dupa, pe chat. Ajung sa se cunoasca mai bine, si Maddy incepe sa simta lucruri diferite fata de obisnuinta ei. Cei doi se vad cu ajutorul asistentei si se indragostesc. Cand mama ei afla ce se intampla, ii interzice acesteia toate lucrurile ce tin de baiat.
Greseala aceasta a mamei, o indeamna pe fata sa vrea sa "se sinucida", si nu oricum, ci prin parasirea casei (singurul loc sigur pentru ea). Vrea sa fie normala in ultimele ei zile de aceea pleaca impreuna cu Olly.
Mi-a placut povestea mult. Aproape de final am intuit cate ceva si am fost foarte revoltata. Nu mi-as putea imagina sa existe cineva sa nu se poate bucura de fiecare etapa a vietii, cu bune si cu rele. Normal ca am cautat imediat continuare pentru aceasta carte sau alte carti ale autoarei, si am descoperit ca luna aceasta o sa apara ecranizare (sper ca am retinut bine ca in iunie). Abia astept si sper sa fie macar 3/4 la fel de bun ca si cartea. Visez si la o continuare bineinteles. Ati citit aceasta carte?

2 comentarii: