Faceți căutări pe acest blog

luni, 23 ianuarie 2017

Valul pictat - carte

Mi-am propus sa tin cont de “Reading Challenge”, insa, am urmarit lista din 2016. Am bifat o autobiografie si o carte ce trebuia citita in perioada liceului. Dupa cateva incercari nereusite de a gasi urmatoarea carte(a treia de altfel), am realizat ca nu pot respecta acest proiect si am abandonat. De citit o sa citesc in fiecare saptamana, dar o sa ma axez pe lista mea interminabila.

Astazi o sa va povestesc despre “Valul pictat”. Probabil ati auzit sau ati vazut filmul,si / sau ati citit cartea. Daca nu, luati in considerare acest lucru!
Actiunea cartii este centrata pe Kitty, o tanara aristrocata dintr-o familie londoneza cu teluri si aspiratii mari in ceea ce priveste casatoria sa. Tocmai aspiratiile sale o fac sa refuze orice sansa buna, si constransa de imprejurari accepta cererea lui Walter Fane, un bacteriolog ce lucreaza in China. Aceasta nu este atrasa de Walter, il considera plictisitor, dezgustator si cu o functie nepotrivita pentru barbatul unei femei ca ea. Totusi,dupa casatorie il urmeaza in China.
Constienta de frumusetea ei, accepta flirturile lui Charlie, si ajunge intr-o relatie cu acesta in rolul de amanta. Cand sotul ii descopera infidelitatea, ii propune sa mearga cu el intr-o zona “lovita” de holera. Daca se gandea sa refuze, urma sa ceara divortul cu dovezile infidelitatii ei, ceea ce nu era un lucru bun pentru ea si amant. Fiind abandonata de amant, isi da seama ca vorbele spuse de el erau numai minciuni si accepta sa il insoteasca pe Walter. Initial, se gandeste ca acesta doreste ca ea sa se imbolnaveasca de holera si sa moara, si isi da seama ca nu ii pasa daca va fi asa.
Din lipsa de ocupatie si plictiseala, merge in vizita la maicutele ce ingrijeau bolnavii si copiii abandonati sau ramasi orfani. Isi doreste foarte mult sa ajute si ea, si in urma insistentelor sale, maicutele sunt de acord. Datorita persoanelor din jur si a situatiilor prin care trece, Kitty sufera o transformare interioara ce va rasturna total opiniile si gandirea ei si o va determina sa aprecieze lucrurile simple. Finalul cartii ne arata ca putem spune si crede in anumite chestii, insa “niciodata sa nu spui niciodata". 
Mie, personajul feminin nu mi-a placut deloc si ma tot intrebam cum poate fi ea iubita de Walter. Cartea este una pe care as reciti-o si filmul unul pe care l-as urmari din nou.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu