Faceți căutări pe acest blog

luni, 30 ianuarie 2017

Cinderella Man - film

De aseara, am ramas cu gandul la filmul pe care o sa incerc sa vi-l prezint. Nu stiu daca am cuvintele potrivite pentru aceasta “ comoara”. Fiind duminica, m-am gandit ca am timp mai mult si l-am ales pentru ca dureaza 2 ore si jumatate. Destul de mult fata de filmele obisnuite. Ma gandeam initial ca o sa ma plictisesc si ca poate nu a fost alegerea cea mai buna pentru o seara de sfarsit de weekend. Insa, ma bucur din suflet ca am reusit sa vad si acest film, recomandat fiind de un coleg din liceu acum aprox.10 ani. Nu stiu cum de mi-a luat 10 ani, dar ma gandesc ca il apreciez mai mult acum.
Actiunea are loc in America in timpul Marii Crize, cand problemele financiare erau devastatoare. Personajul nostru, James Braddock, tatal a 3 copii, doreste sa isi tina familia in conditiile actuale fara a fi afectata. Incearca sa isi castige banii prin box, insa meci dupa meci pierde si ii este luat dreptul de a mai participa, si munceste ca zilier in port, insa numai cand are norocul sa fie ales.

Copiii ii sunt dusi la rudele lor pentru ca nu au reusit sa plateasca facturile de curent, cere bani de la ajutorul social si totul ii merge din ce in ce mai rau. Dragostea pentru familia sa il face sa accepte un ultim meci fiind platit destul de bine. Nici el nu avea incredere ca va reusi ceva bun in ring, dar s-a gandit ca va fi meciul de “retragere din box”. Impins din nevoie, de gandul la copiii si nevasta sa, a reusit incredibilul si a castigat meciul. Avand un adversar  foarte bun si castigand , au venit propunerile pentru alte meciuri. Meci dupa meci castiga si devine un sportiv legendar. Cei saraci vad in el speranta, si prin dobandirea titlului de campion mondial castiga simpatia si iubirea tuturor oamenilor care au vazut in el luminita de la capatul tunelului.

Este un film despre greutatile vietii si trebuie sa acceptam ca vom trece peste, sa nu ne pierdem speranta. Sa ne gandim ca altii sunt in situatii mai grele ca noi si sa apreciem ceea ce avem. De multe ori nu constientizez ca exista oameni care nu au ce manca, sau nu au caldura in timpul iernii si ma gandesc acum “ Oare putem schimba noi ceva pentru acesti oameni?”  Daca da CUM si CE?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu