Faceți căutări pe acest blog

joi, 17 noiembrie 2016

Scrisoare de dragoste - Mihail Drumes

Sunt  10 ani de cand am citit aceasta carte, poate si mai mult de atat. Eram in vacanta de vara la bunicii mei, iar sor’mea avea teme pentru vacanta. Din plictiseala, am mers la fosta biblioteca a mamei mele si am ales aceasta carte. Arata foarte rau, nici nu era completa, cu paginile ingalbenite. Nu o pot uita pentru ca mi-a placut foarte mult si o am si acum. Am vrut de multe ori sa o cumpar, a fost si in seria “Biblioteca pentru toti”, insa nu ar avea acelasi farmec sa vad cartea mea preferata sub alta forma. Cand ma gandesc la ea, am in minte imaginea de atunci si nu conta pentru mine cum arata fizic,ci ma interesa continutul. Stiu ca nu am lasat-o din mana nici la masa si stiu ca aveam doar primele 3 sferturi din ea si eram disperata sa gasesc si ultima parte. Cand am terminat-o, voiam sa citesc alte carti similare, sau alte carti ale aceluiasi autor. La internet nu aveam acces pe timpul acela sa ma pot documenta, asa ca am apelat pe la prieteni. De fapt, mai mult le povesteam entuziasmata despre descoperirea mea si asa am aflat despre “sora ei”,“Invitatia la vals”. Despre aceasta va povestesc alta data. Oricum sper din tot sufletul sa nu le incurc intre ele, pentru ca vreau sa va spun si un mic rezumat.

Capitolele sunt impartite intre personajele principale, Dinu si Anda. Aflam povestea lor din perspectiva amandurora si acest lucru imi place. De multe ori imi doresc sa stiu ce gandeste si cealalta persoana din cuplu. Dinu este un baiat orfan de tata cu lipsuri materiale iar acest lucru il motiveaza sa-si depaseasca statutul social. Nu este singurul cu o poveste in spate. Anda este orfana de asemenea, si adoptata de directoarea scolii la care ea invata. Povestea lor incepe in timpul unei calatorii cu trenul.
Dinu fiind familiarizat cu relatii pasagere, are un singur gand si anume ca Anda sa ajunga in patul sau. Realizeaza ca acest lucru nu este posibil decat prin casatorie, asa ca ajung la acest pas. Este fericit in casnicia sa, insa lipsa banilor il obsedeaza pe barbat. Lacomia si ambitia de a ajunge in varful piramidei, il fac sa renunte la tot. Intalneste o fata bogata, insa nu la fel de frumoasa ca Anda cu care se casatoreste. Are viata perfecta pe care si-a dorit-o din punct de vedere material, insa lipsa si amintirea Andei il fac sa sa isi piarda mintile: o vede peste tot, o aude si o simte, dorul de ea facandu-l sa se sinucida.

Cartea este profunda, sentimentele sunt descrise foarte bine, par reale si am scapat cateva lacrimi, recunosc. Concluzia ne demonstreaza ca “banii nu aduc fericirea”, dar cu toate acestea banul ramane un factor important in alegerile noastre, de multe ori gresite. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu